Jag och mina ideér

Måste börja med att säga att jag fick en kommentar på förra inlägget av en anonym, och den personens svar tyckte ja va jätte bra. En annan häst i stallet som också är ett varmblod kan så mycket som enkeltbyte i dressyren.
Och ofta som den här presonen skriver så sälja travhästar till nybörjare som inte kan ett skvatt egentligen. Det är bara att se Fralle i stallet han såldes till en som ville ge sin flcikvän en häst. När de tog slut så blev Fralle ståendes i en hage i ca 2 år innan Sandra hittade han. Nu är han en riktigt fin häst och när hon tog hem han så va han ett riktigt vrak benig i hela kroppen och aldrig borstad och tovig. Det tog 2 pälsglansflaskor och 5 tvättar av svansen innan den ens gick att reda ut :S Stackars Fralle.

Min idé som jag har kommit fram till nu är att Olle han är ju inkörd och vet vad det handlar om så då kom jag på att på Julafton så ska ja ta hem Olle till Framnäs och sen köra han runt i området och de som vill åka med får göra det. Så ja ska ta o köpa mig en rockard och se hur det är att köra han. Risken finns att han blir väldigt pigg o tror att han ska träna inför travet :P 

 

/Madde & Olle 


Kommentarer
Postat av: therese

ps föresten om vännen försvann för att du är en "idiot" som har en travare som ridhäst...ja då är hon inte mycket att hänga i julgranen..vem vill ha vänner som så lätt ger upp hoppet om en? ska inte dom stå bakom en i vått o torrt? var glad istället att hon visade sitt rätta jag så du blev av med ett sånt onödigt bagage! Du kan vara stolt över din häst, han är kanonfin o kommer att bli hur bra som helst, det är bara du som sätter gränsen! kramiz

2009-12-10 @ 09:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0