Kort inlägg

Tänkte bara säga att det går bra för mig och Olle, han har dock väldigt problem när man ska spola av bakbenen för han lyfter upp dom jätte högt och tycker inte alls om vattnet, blir heller inte bättre om man tar en svamp och torkar av all lera som blivit ute i hagen.

Längtar till vintern så att det fryser på lite, Olle har små nya sår var och varannan dag på benen Olle & Fralle springer och busar så mycket i hagen och sen är det stenigt på vissa ställen och det är såklart där de ska hålla på o busa.

Red ut med Elin och hennes B-ponny här omdagen och på ett ställe där vi travade så lät ja henne trava först så att hon inte skulle komma efter, och Olle blev helt galen och skulle dra iväg antadligen för att så fort det har varit en häst brevid eller framför så ska han om för att han ska vinna:P
Olle har en riktig tävlingshuvud. Men det är sånt som blir bättre med tiden och sen om man rider ut flera att han får ligga lite bakom bara för att lära sig att han behöver inte tävla om vem som ligger först när man rider ut.

Har massor med bilder som jag ska lägga ut men just nu så ligger min kamera nere och jag orkar inte hämta den.
Ska även ta kort på Olle fram ifrån, från sidan och bak ifrån en gång i månaden för att se hur han utvecklas i kroppen. Just nu har han lagt på sig lite på magen, det gjorde han väldigt fort efter jag fått hem han, sen tycker jag allt att han har fått en början till lite mer rumpmuskler :) Men ska fota han imorrn och lägga ut så får ni se hur han ser ut nu iaf.


Imorrn ska familjen iväg och titta på ett hus, just nu bor vi i ett radhus i västerås med ett garage och min pappa tycker om att fixa iordning bilar så han skulle behöva ha lite mer plats, så vi ska titta på ett hus på landet där det finns jätte stor mark + ett ny byggt stall med ridbana & Corall med 5 boxplatser, så om huset är bra för övrigt och om vi flyttar dit så kommer jag ta hem Olle och ha han på gården, min syster ska då köpa en minishettis som han vill träna NH med och sen så hyr vi ut restan av boxplatserna, tror inte det ska vara så jätte svårt för det ligger ganska nära stan och så är stallet nybyggt. det som blir extra att göra är att ta hem halm o hö men det är väl sånt man får ta helt enkelt.
Men som sagt så får vi se hur det blir.

/ Madde & Olle

Kommentarer
Postat av: therese

Hej!! Vad kul att det går bra för er!! Var ett tag sen jag läste här så jag har läst flera inlägg nu. Vad kul att det gick bra att åka o rida med camilla :) Och att du hela tiden märker utveckling i ridningen ,men jag VET ju att olle är en stjärna :) !!!Blev lite konfunderad att han ville dra på efter din kompis, för det gjorde han ju inte här när vi red ut. Men å andra sidan blir han väl starkare o starkare i ridningen o det kommer väl kanske lite sånt då. Men det lär ju ge med sig. Det finns ju "vanliga" hästar som gillar att dra efter kompisar åxå. Det ska bli väldigt spännande att se filmer sen på dina ridlektioner och hopplektioner, du bara måste filma o lägga ut :) Det är så roligt att läsa om hur bra det går och hur engagerad din familj är i olle :) Jag håller tummarna stenhårt för er gård!! Vad roligt det vore!! Det är något alldeles speciellt att ha eget och kunna gå ner o mysa i stallet närsomhelst. Finns inget mer rogivande än att vara i stallet o hästarna står o mumsar hö o halvsover. Ha det bra så länge, kraaam!!§

2009-11-15 @ 13:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0