Ny vecka

Igår måndag så hade jag morgonfodring så jag va ute i stallet strax innan klockan 6. Så otroligt mysigt. Vid strax efter 7 så red jag ut på Olle, de va lite dimmigt så Olle var helspänd nästan hela tiden, sen flaxade det upp några fåglar ur en uske och det tyckte Olle va väldigt äkligt. Så efter det ville inte Olle gå framåt, så jag hoppade av gick en bit brevid han förbi den där läskiga kohagen och en gammal lada, sen hoppade jag upp igen och vi red in i skogen och hoppade över 3 små hinder. Allt gick bra och Olle tyckte det va kul.

Idag tsdag så har min syster Olle och jag tror att de bara kulle skritta ut för min syster är förkyld. På Onsdag så tänkte jag nästan ta en lite längre sväng och träna på galoppfattnigar på några ställen där det är bra underlag.
Blev så glad förra veckan då jag från skritt kunde fatta galopp :D Olle är så otroligt duktigt och jag tycker mig allt kunna se lite skillnad på muskler över rumpan, jag tror han har fått lite mskler där. När man ser han varje dag så blir man lite blind och ser inte varje lite förändrign utan bara om man jämför med något som var tidigare.

På lördag så ska vi åka iväg och träna dresyr för Carro på Sörby, det ska bli väldigt kul.
Igår så hämtade jag hem min transport också, så nu kan jag och Olle åka iväg hur mycket vi vill.

Pappa tyckte att det i början va onödigt med en egen transport men sen när han såg den så tyckte han det va bra och att Olle ska ha en egen transport att åka i :)

/ Madde & Olle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0