Träning

Igår (lördag) så åkte vi på dressyrträningen igen :D Den här gången slängde Olle sig bakåt bara 2 gånger när vi skulle gå in itransporten, så de är mycket bättre sen förra veckan. Jag tror för det första att transporten inte luktar häst och hemtrevlig utan den luktar ny. Sen tror jag även att Olle tror att han kanske ska åka iväg och inte komma tillbaka till stallet igen, jag har ju trotsallt bara haft olle i snart 2 månader så han kanske tror att han ska flytta. Sen på träningen så gick det mycket bättre än förra veckan tränare såg skillnad och tyckte han va duktig :D Vi gjorde lite olika övningar travade på volt och sen så skulle man fatta galopp vid olika punkter och sen sakta av och direkt vara i arbetstrav, Olle va jätte duktigt och tyckte de va kul. En annan övning vi gjorde va att rida på en stor åtta och i mitten där så låg det en markbom man skulle över, första gången så kastade sig Olle över som om det vore ett hinder på minst 1,30 men ju mer man travade över det desto mer insåg Olle att man inte behöver ta i tårna för att komma över bommen som låg på marken.

Sen påväg hem så gick han rakt in i tranporten utan problem, för då visste Olle att nu ska vi Hem!!

Idag söndag så skrittade jag ut barbacka på Olle och jäklar vilken skillnad det är att sitta på han nu och då när vi tog hem han, han är mycket mer balanserad och inte alls vinglig och sen så känner man inte ryggraden när man sitter på han :)


/ Madde & Olle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0