090930

Idag va det första gången jag satt upp på Olle. Han är van vid att han får på sig alla sakerna och kusken/ryttaren hoppar upp i farten, så igår tränade jag på att han skulle stå still när man sitter upp, han backade gick framåt, slängde lite med huvudet, stod o trampa på samma ställe, men till slut så stog han lungt och stilla avslappnat och då provade jag att bara lägga lite tyngd och då blev det att han skulle iväg framåt eftersom han är van med det. Efter ca 20 minuter så stog han stilla och jag kunde sitta upp utan att han skulle fara iväg framåt.

Man kan inte bli arg på Olle när han gör sådär för han är van vid att han ska fot iväg när lite tyngd kommer på hans rygg. Han vet liksom inte bättre, så man måste ha tålamod utan att bli irriterad eller arg.

Lite samma sak är det när man ska kratsa hovarna då tycker jag lite synd om han för han tar upp bakbenen så jäkla högt så han står och nästan kramphåller benet där uppe så han börjar skaka, för min del så behöver han absolut inte ta upp benet sådär högt utan jag tycker att han ska ta upp benet så att det är bekvämt för han att stå när man kratsar hovarna.

När jag tog in Olle så ropade han efter Tetti & Frallan så jag tror att Olle har skaffat sig en tjej :) Han ville gärna stå o titta på dom när Olle stog i stallgången :)

 Skrittade ut barbacka gick jätte bra han reagerade lite på korna som gick i en hage och han såg väldigt fundersam ut, ungefär ska de där konstiga djuren verkligen gå här?
Sen mötte vi en isläning så han tittade efter länge och gärna ville följa efter.

Nu ska jag ta o åka till stallet, ska prova det nya vintertcäket så att det passar. Pappa och jag köpte lite nya saker till Olle igår, ett nytt mindre bett, Glukosamin för lederna, ett schabrak, en sadelgjord lite knäckebröd och morötter.

Ha det så bra

/ Madde & Olle


Kommentarer
Postat av: Therese Carlsson

Vad duktig du är! Och vad kul att läsa din blogg o se att hela familjen är engagerad i Olle. Man vet ju aldrig säkert att man väljer rätt köpare även om det känns skitbra, men det känns verkligen i hela kroppen när jag läser din blogg utöver när vi träffades förståss :) Jag är glad att just ni föll för Olle :) Han är en sån underbar häst och förtjänar bara det bästa!! Ska bli så roligt att följa ert liv tillsammans, för jag är helt övertygad om att den hästen blir en suverän bästa vän och tävlingskompis dessutom!!

2009-10-01 @ 11:21:35
URL: http://hem.passagen.se/langbro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0