091004

Igår Lördags så var jag iväg på turridning p åIslandshästar på Ängsö här i Västerås. När vi börjar leda ut hästarna så börjar det regna. Det va ett riktigt hällregn under de 2 timmar som vi red ut :S Men det va väldigt mysigt ändå fast mot slutet som hoppades jag på att man skulle se stallet snart för då va det riktigt blött och kallt.

Eftersom det regnade så va Olles nyatäcke dyngsurt och jag har bara hunnit köpt ett regntäcke till han så när jag kom hem från Ängsö så åkte jag till Glada hästen i Spiltan och köpte ett jätte fint bra regntäcke till han med flecefoder och något special foder som gör att hästen hålls torr och varm vid regn och rusk väder :D

Igår va det min syster som hade Olle eftersom jag va på turridning.

Så idag så kom min farmor ut och tittade på Olle och hon tyckte att han va jätte fin och hade en jätte fin färg :D
Olle fick även ett termotäcke av henne ett blått täcke som blir perfekt i vinter.
Idag så va Olle jätte duktig när jag skulle sitta upp han stog stilla nästan på en gång han tog ett steg fram och sen stog han still och jag kunde sitta upp :D Olle börjar lära sig mer och mer hur han ska göra <3

Sen red jag ut en sväng och på ett ställe så jobbade jag Olle i form i skritten och när jag gick över i trav så kunde han hålla kvar formen och gick i en jätte bra arbetstav och i form. Om några veckor framåt november /december så funderar jag på om vi ska bege oss iväg på våran första dressyrlektion, om allt går som det ska. Jag har ju räknat med att minst det första halvåret är bara uppbygnad av ridhästmuskler, men för skojs skull åka iväg på en träning för att se vad Olle tycker :) Men vi får se allt beror ju på som sagt.

Ha det så bra!

/ Madde & Olle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0