Älgjakt

Idag började Älgjakten ute i stallet så nu gäller det att hålla sig på de större grusvägarna eller på ridbanan. Folk i stallet hade redan hört skott i lördags.

Olle hade inte fått på sig något ute täcke idag så det va tur att jag kom ut tidigt så att han kunde få på sig det, lillstackarn frös och tyckte inte det va speciellt roligt att vara utan täcke. Det ända Olle tyckte va bra utan täcke de va att kunna rulla sig och verkligen gno in lera ända in på huden, så jag hade en lerhäst när jag tog in Olle.

Har köpt etr ländtäcke till Olle som kan vara bra att ha istället för ridtäcket om man vill jobba hästen så flyger inte täcket så mycket ch så. Idag så provade jag täcket och till min fasa så va täcket ca 15 cm för kort :S de på äffaren hade märkt täcket med felstorlek istället för 145 som jag vill ha så va täcket antingen 135 eller 125 :S Funkar verkligen inge bra att ha ponny-storelk på stor häst :P

Olles tjej Tetti har nu flyttat till stohagen för att Olle hoppade upp på henne i lördags och det är synd att någon ska göra sig illa när de håller åp sådär.

Tänkte lägga upp en bild på Olle men min datorn på mitt jobb har inte Bluetooth så jag kan inte lägga över bilderna från mobilen till datorn.

Får fixa ett inlägg när jag kommer hem med lite bilder :)

/ Madde & Olle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0