Helgen

Nu den här helgen har jag tillbringat väldigt många timmar i stallet allt ifrån att pyssla om och rida Olle till att smörja hans utrustning, jag har som min egna regal att hans utrustning ska smörjas MINST 2 gånger i veckan och speciellt om man har ridit ett lite hårdare pass så att han har blivit svettig då ska det absolut smörjas.
Brukar även göra rent alla borstar minst 2 gånger i veckan, och även borsta av leran från utetäcket om det har blivit lerigt.
De i stallet har märkt av min pedantaskötsel och tycker att det är kul att någon som är yngre kan hålla så snyggt bland sina saker. Och det bästa av allt det är att jag kan få vara pedant hur mycket jag vill utan att känna att det är jobbigt för att man måste städa efter andra som inte kan ta hand om sitt egna skit.

I söndags så tappade Olle en sko, och eftersom han är lite ömfotad så går vi bara promenader där det är mjukt och idag så ska min syster tömköra han lite, så att han rör på sig. Olle är en häst som älskar att jobba det har man märkt så därför tycker jag att det inte är rättvist att han ska behöva stå när han vill ut och röra på sig.
Ska ringa hovslagaren nu på lunchen och boka en tid, kommer göra som så att han får sko Olle runt om för jag såg att han har slitit ner 2 andra skor väldigt mycket vid tån och i värsta fall så kan tåkappan lossna och då har jag helt plötsligt en sko som sitter alldelse galet, så det är lika bra att ta allihopa nu.








Snart är det dags för lunch.
Är fruktansvär dimma här i Västerås så det blir till att köra försiktigt när jag ska hem o hämta min matlåda, glömde den helt idag, vet inte vad jag tänkte på.

Ha det så bra!

Madde & Olle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0