Morgonfodring

Idag hade jag morgonfodringen i stallet och finns det något mysigare än när man kommer till stallet det är fortfarande mörkt ute, när man öppnar stalldörren så möts man av massa gnäggningar och hästljud från 7 härliga hästar som nu vet att det är dags för fodring. Jag tycker att det inte finns något mysigare.
Nu i helgen så har jag stalljour vilket betyder att jag ahr morgonfodring+ utsläpp och sen insläpp+kväll/nattfodring. Det är så rogivande att sen höra hästarna äta på sin, mat och jag njuter full ut. Jag har tidigare haft morgonfodring så nu jag är helt såld.
Ni som aldrig har varit med vid en morgonfodring BÖR verkligen vara det :)

Vi har bytt hage till Olle & Fralle, deras tidigare hage blev så lerig, så nu går de i en lite större hage med mer skog så att de inte blir så lerigt, i den nya hagen så är det väldigt mycket stora stenar på vissa ställen, och självklart så ska Olle gå igenom dessa stenar istället för att gå runt. Så imorse när jag kom tills tallet så va han blodig på ena frambenet och jag tänkte shit hoppas att det inte är djupt och stort, jag börjar tvätta av det och ser sen att det är bara en liten reva som kommer läka på bara några dagar. När jag tvättade såret så pratade jag med bebisröst till Olle och sen när jag tittar på han då står han och ser jätte ynkilig ut precis som om det är jätte synd om han och att det lilla såret skulle vara jätte stort.

Ska försöka filma lite i helgen och lägga ut på youtube så att ni läsare får se Olle "in Action" så att säga :P

Ha det så bra
Kram Madde & Olle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0