Olle <3

Nu har jag varit i stallet och sitter för tillfället på jobbet.

Idag ute i stallet så när jag skulle ta in Olle behövde jag bara vissla på han en viss liten melodi jag har, så fort han hörde det så kom han gående med långa steg. Såg sen att han va lite öm i foten där han har tappat skon så han fick stå idag vill inte att han ska få ont, men Olle verkar ha väldigt bra hovkvalité för hoven har inte gått sönder något fast han inte har gått med en sko där på 3 dagar. Hovslagaren kommer nästa vecka för han är i Barcelona och jag vill inte ta ut någon annan som jag inte vet skor Olle bra. Därför vill jag ha Micke Larsson som själv har haft amatör travstall och han tycker Olle är en jätte trevlig häst.

Nu har jag även köpt E-vitamin till Olle som ska vara bra när man bygger muskler, jag hoppas bara att han tycker om det, med tanke på att han INTE tycker om knäckebröd och betfor.
Olle äter knäckebröd OM det är någon annan häst som får det, men man ser på han hur äckligt han tycker att det är :P Plutten min.

Nästa onsdag så har jag varit ägare till Olle 1 månad, redan 1 månad känns som att det bara var här om dagen som vi hämtade hem han :)

Ska åka till affären efter jobbet och köpa 3 lburkar med BRA lock för att ha fodret i sen lite morötter och så.

Ska även sticka mössor till alla i stallet med deras häst namn på :) 

Glöm inte att gå in på vårat stalls hemsida och kika runt http://DingtunaTibbleStall.zoomin.se

Ha det så bra 

Madde & Olle 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0