Onsdag och Torsdag

Igår Onsdag så va det väldigt blåsigt så Olle va väldigt pigg och stissig stog o trampa på staälletoch hoppade iväg när man sa till han att gå fram.
Efter jag hade skrittatut så va jag en stund i paddocken och väl där inne så va allt så nytt så Olle valitenervösoch bajsade nästan hela tiden,men sen när hans tjej Tetti kom in dit så blev han mycket lugnare :) Jag fick lite hjälp med ridningen av Sandra så Olle gick jätte fint och stadigt både i traven och Galoppen. Min duktiga häst :) På slutet såtog vi några skutt på ca 40 cm och Olle han laddar somomdet vore 1 meter han ska över, tränade lite på avståndet så på slutet hoppade han va jätte bra :D

Torsdag:

Idag blev det en rikgtig skogstur, tydligen så tycker inte Olleomattbli lerig på benen för vid varje ställe där det var blött och lerigt där jag försökte gå åt sidan så då tog han sats och hoppade över leran :S trodde nästan att vi skulle krocka med ett träd ett flertal gånger.
Sen en bra bit in i skogen så prsaalar dettilli skogen och jag trodde det va en äldreman som va ute och plockade svamp men såg jag till min fasa 4 långa vit ben med en brun kroppDet va alltså en Älg, Det som va så bra med Olle va att han bara stog och tittade utan att bli nervös eller vilja springa iväg,man kände dock hur hanspuls ökade och hela hästen dunkade, men allt gick bra och jag är så glad för att Olle kan ta allt med ro utan att bli nervös eller vilja dra.

Idag har Olle fått massa nya saker igår blev det ett varmfodrat innetäcke som blir perfekt att ha i stalleti vinter när det är kallt. Sen har han börjat fått B-vitamin som han tycker om, däremot så tycker han inte om knäckebröd :P

Sen har han fått några nya schbraker ett vintertäcke ett ridtäcke och ett par nya benskydds damasker exakt likadana som han har nu fast i brunt, de va en på pappas jobb som sålde allt de här.

Har för några dagar sen beställt ett par nya skydd fast i svart och även ett par transportskydd. Olle kommer bli såå fin.


Har även gjort en hemsida till stallet http://DingtunaTibbleStall.zoomin.se

/ Madde & Olle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0