Stolt

Idag red jag ut med Sandra & Tetti. Idag gick det bättre att sitta upp tog inte alls lika lång tid tills han stog still, men när jag skulle fixa stiglädrerna så ville han gärna backa och studsa fram lite, men tillslut så stog han still och jag kunnde göra klart det jag höll på med.

Jag provade rida i nya sadeln också, mycket lättare att hitta balansen när man rider eftersom Olle är lite vinglig eftersom han inte har muskler för att man ska sitta på hans rygg. Tog en lite längre runda med Sandra ca 40 min tog det och travade lite. När jag kom tillbaka så var jag så stolt över min häst som skötte sig super bra under hela ridturen :D Och när man har ridit och han har fått röra på sig så ser man på han att Olle är nöjd över att ha fått arbeta han tycker verkligen det är kul att få komma ut :)

Imorgon så ska jag eventuellt ta några minuter i paddocken för att känna lite på han. Allt beror på när jag kommer ut till stallet, jobbar på pappas jobb imorgon så det blir att jag åker ut på eftermiddagen/kvällen.

Ska försöka ta lite bilder och lägga upp på Olle imorgon

/
Madde & Olle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0