Typiskt

Glömde kvar kameran i stallet :S Så det blir till att fixa designen imorrn istället.

Idag red jag ut själv med Olle och det märks att han börjar komma iordning, han är inte lika spänd och man kan rida på hel långa tyglar utan att han vill gå fortare :) Va ut på ett fält och travade och tog en kort galopp, det tyckte Olle va jätte kul att få busa av sig lite. Jag är väldigt van med Durbins galopp som går väldigt sakta med tanke på han är 29 år och Tindra som jag har ridit några vecko hennes galopp är väldigt passig eftersom hom är en isläning. Det va väldigt kul att galoppera med en ordentlig galopp :)

Min lilla prins har fått lite mugg på vänster bak :S Så nu tvättar jag och smörjer med Helosan. Det är så kul med Olle för han håller verkligen upp benet när man håller på och tvättar :P Eftersom jag har upptäckt det i tid så kommer muggen att försvinna om några dagar.

När jag va klar med ridning och smörjning av skinnsakerna så gick jag o sa hej då så sträckte jag fram mitt ansikte och då kom Olle fram och puffade lite lite lätt på min kind för att säga hej då :)

Jag tror han börjar känna sig mer och mer hemma nu och även börjar lära känna mig :)

Imorgon så är det min syster som har Olle för att jag ska iväg på turridning med Camilla & Sandra klockan 14.00 så då får Malin ta Olle. Men på söndag så har jag min prins igen :)

Jag har haft Olle varje dag nu så jag blir så nojjig när någon annan ska ha han, så att allt blir rätt :P Har lite seperations ångest när det gäller Olle.

När jag skötte Durbin så drog jag alltid ut på tiden för att behöva åka ut till det stallet och man visste att det första jag kommer behöva göra när jag kommer dit ut är att städa undan.

Nu när jag har egen häst och är i ett stall så vill jag åka ut dit så fort jag bara kan, så idag gick jag och väntade 2 timmar på att klockan skulle bli lite mer så att det passade med tiden för fodring och allt :P
Va verkligen jätte länge sen som jag kännde att jag verkligen vill åka ut till stallet på engång när man kommer hem från skolan/jobbet.

Ha det så bra!!

Madde & Olle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0