Olle är hemma

Nu är Olle hemma resan från Nyköping i måndags gick jätte bra, har nog aldrig varit med om en mer kolugn häst än Olle vi stannade i nyköping för att äta så vi satte oss vid ett bord så att vi såg transporten han blev inte alls otolig som många hästar blir när de bara står i tansporten.

Vi stannade till några gånger för att se så att han hade det bra och jag bjöd han på vatten också om han skulle vara törstig. Sen rullade vi vidare hemmåt och när vi lastade ur han på stallplan så blåste han upp sig och slängde runt med svansen, sen när han skulle in i stallet så blev han lite fundersam över va de va för ställe :P Sötplutten.
Väl inne i boxen så attackerade han krubban direkt ihopp om att det fanns mat, det som låg i va lite ner split hö så Olle blåste i krubban och upp flög de där och Jösses va han blev upprörd över det :S Stackarn. sen fick han sitt natthö och vi la in alla sakerna i hans garderob och 2 timmar senare så åkte vi hem.

Igår tisdag så släppte vi ihop han med Frallan & Tetti. Tetti är frallans tjej men Tetti tyckte Olle va en snygg kille så Tetti gick fram till Olle hela tiden och efter kom Frallan för att säga till att hon inte fick göra sådär. Det blev en hel del spring med svansarna rätt upp i luften, så jag hoppas att Frallan & Olle kan bli bra kompisar om några dagar.

Sen på kvällen så åkte jag ut för jag hade nattfodringen så jag tog ut Olle på en liten sväng och ficklampan som bildar konstiga mönster på vägen va lite läskig sen satt det några spöken bakom några buskar och stenar också. Men så fort man börjar pata med Olle om allt och inget så lugnar han ner sig.

Uppdatering följer idag hur det har gått.

Ha det bra :)


Kommentarer
Postat av: becca

fan va kul :D hoppas ni får de bra nu tillsammans o att allt går bra :D lägg gärna upp bilder på stall o häst :) vore kul o se :)

2009-09-30 @ 16:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0