Vetrinär besiktning

Är bokad nu på måndag 15.30 Jäklar så nervös o spänd. Självklart har jag fäst mig vid Olle så det skulle ju vara så typiskt om han inte går igenom besiktningen.

Ni ska få ta del av min lista som jag har inför måndag den är ganska lång om jag har glömt något så säg gärna till.

Att Tänkte På Vid Hämtning Av Olle

* grimma + Grimmskaft
* Transporttäcke
* Fantasis transportskydd
* Hönät med hö i
* Vatten hink +en dunk vatten
* Mellanväggen till transporten
* teckna försäkring på måndag innan han går in i transporten
* Fråga om vi får ta del av den tidigare vetrinär journalen
* Rosa pärmen för att sätta in alla viktiga papper
* Glöm inte bettet och benskydden som vi ska få med av Therese


Idag ska jag även bjuda på fika i stallet vid 17 tiden och vid 18 så ska jag hämta en sadel till Olle. Det är en Wintec knappt använd med luftstoppning och utbytbar bom.
Jag väljer just en Wintec för att man kan byta bom, Olle kommer muskla om sig + att det är luftbossor som gör att sadeln aldrig kommer forma sig efter hästen, bara när den ligger an ryggen, eftersom han kommer få mer ryggmuskler så kommer sadeln inte passa efter ett halvår om den skulle vara ullstoppad.
Jäklar vad kul det här ska bli.

Ciao!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0