Augusti

Det är redan Augusti och snart fyller jag år :O närmare bestämt den 14/8.

Vart har den här sommaren tagit vägen?
Det skrämmer mig varje gång jag kollar i kalendern och det står Augusti.
Har pratat lite emd Therese om när jag kan komma dit med Olle för att ha lite lektion, väntar nu på svar från henne :-) Ska bli väldigt kul att visa upp Olle :-)

I övrigt så har Olle fått stått och bara haft det bra många dagar denna sommar men jag tycker att det inte gör så mycket för att nu i höst så tar vi nya tag.
Olle kommer ibland ingå i ridskoleverksamhet då min pojkväns dotter ska börja i en tävlings/träningsgrupp nu till hösten, så då har jag lovat henne att hon ska få ha med sig Olle de dagar hon vill :-)
Bra träning för både henne och Olle :-)

Sen så ska jag boka in lite träningar med min tränare också så att vi kommer igång ordentligt, så att så småning om komma ut lite smått på tävlingsbanorna när jag och Olle känner oss redo :-)


Som det ser ut just nu så letar jag efter en egen gård att hura med stall och bostadshus så framöver om jag hittar nått så kommer jag flytta hem Olle och sen ha några egna inackorderingar.

Har tyvärr tröttnat på allt tissel och tasel och framför allt den dåliga stämningen som är i stallet. För 1 år sen när jag stog på Sörby så tycket ja at det va helt okej men efter att jag va borta ca ett halv år i dingtuna med Olle så har mycket föändrats och det har blivit riktigt dålig stämmning nått man tyvärr inte märker förren man står och är i stallet alla dagar i veckan :-S

Känner mig jätte dum att redan gå i flytt tankar med tanke på att jag redan flyttat Olle en gång, jag vill inte att han ska behöva flytta och ändra miljö hela tiden. Men om jag hittar en egen gård då har han kommit dit för att stanna.

Sen kommer troligtvis Camilla & Fantasi flytta också vilket är väldigt tråkigt :-S

Nu har jag 1 vecka semester och kommer spendera mycket tid med Olle och ta härliga turer i skog och mark. Om det fortsätter att vara varmt o skönt så kanske vi tar och åker iväg och badar igen, det skulle vara riktigt roligt då Olle tyckte de va väldigt mysigt att bada och simma :-)

Kram Olle & Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0