Ridlektion

Sådär nu är jag tillbaka och ska försöka hålla igång bloggen så att ni blir uppdaterade :-)
Blir lätt att man inte uppdaterar så mycket på helgen och så.

Idag så har Carro haft lektion med mig och Olle. Till och börja med så tyckte hon att han har blivit otroligt fin i kroppen och börjar mer och mer se ut som en ridhäst :-) Sen så märkte hon även att vi har kommit en bra bit på väg och man jämför med i höstas. Måste säga att det kändes otroligt skönt att höra att vi börjar komma nån vart. Äntligen så får man höra nått gott efter allt slit. Och med tanke på att jag flera gånger kännt at jag inte kommer att klara av att utbilda Olle utan har funderat och även tittat på ställen där de har tillridning. Men just nu så känner jag att det här kommer jag att klara av och det ska bli en otroligt rolig resa tillsammans med Olle där både han och jag kommer att utvecklas.

Det vi gjorde idag på banan va volt arbete och vi gick igenom min sits  och vi hade även lite travbommar som vi använde. Väldigt bra övningar där man verkligen får jobba och ssom i slutet kommer göra så att Olle får en bättre balans :-)

Olle råkade även trampa av sig en sko när vi nästan va klara vi skulle bara göra sista övningen i de andra varvet då skon bestämde sig för att inte sitta kvar. Så tyvärr så fick vi avsluta där för Olle är ömfotad så de gick inte att rida mer.

Efter ridpasset så fick ja fylla i lite uppgifter om mig och Olle samt mitt mål med Olle så det ska bli väldigt kul att se hur långt vi kommer komma. Men som jag sagt tidigare om Olle inte håller till mitt mål så är det inte hela världen och man får tänka om helt enkelt. Jag har absolut inte köpt Olle för att ha han som tävlingsmaskin utan som en riktigt bra kompis så man är ute och busar med och åker på tävlingar på den nivån som han klarar av :-)

Förhoppningsvis så finns det en bra plan på hur man ska göra med träningen under vinterhalvåret :-)



/ Orlando Magic & Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0