Trick

Tjoohoo äntligen har jag lärt Olle klart tricket som jag har börjat på :-)

Han kan buga om jag petar på insidan av v framben, men nu idag så jobbade jag i paddocken med bara NH och nu när jag bugar då gör han också det :-)

Så nu ska jag lära han spanskskritt :-D kommer nog gå väldigt bra med tanke på hur lättlärd han är :-)

Väldigt kul när han lär sig massa nya saker :-)

Nått jag där emot aldrig skulle lära han är att stegra på kommando!!! Visst det är jätte häftigt men vad gör du den dagen hästen börjar sätta emot dig genom att stegra? antingen när du rider eller har hästen vid hand. Då är det inte så kl längre och kan bli helt enkelt livs farligt och minsta lilla ansträngande du gör kan få hästen att protestera och ställa sig på bakbenen.
Så jag rekommenderar att aldrig lära en häst det OM!!! Läs OM den inte är en mini shettis då är det en helt annan sak, men låt aldrig mindre barn hålla på med sånna "farliga" trick själv!!

Där fick ni ett litet tips också :-)

Längtar till våren då jag ska lämna Olle hos bästa Therese Carlsson i Nyköping :-) han kommer bli grym det vet jag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0