Mildare Väder

Här i Västerås har det varit runt minus 20 grader sen jul, en dag va de minus 30. Men nu har det börjat att bli lite mildare väder och det märks tydligt på Olle att han inte gillar kylan.
Jag ska snart ta och sätta igång Olle igen. Jag ska åka bort vecka fyra och sen vara borta helgen vecka 5 men efter det så ska Olle sättas igång igen. Ska även ta med han till ett ridhus så att han får uppleva det också. Ska även fortsätta med att last träna Olle så att han går in själv, jag vill att man bara ska behöva visa emd handen vart han ska gå in. OCh sen få han att förstå att han inte ska åka iväg för gott utan att han kommer faktiskt tillbaka.

Olle kan nu vinka när man står brevid han. Och ibland när han har vinkat ca 3 gånger då tar han i som bara den så man tror nästan att han varit fotbollsspelare i ett tidigare liv.
Ska komma igång med NH träningen på allvar så fort de blir lite varmare ute, mitt mål är att olle ska kunna stegra på kommando :) Det skule vara riktigt häftigt, men man måste verkligen tänka på då att de andra i stallet inte gör någon rörelse så att han ställer sig upp till och från hagen. Men jag tror de kommer gå galant :)

/ Madde & Olle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0