Jag har världens coolaste häst!!!!

Ï torsdags när jag red ut så blåste det fruktansvärt mycket känndes som att man skulle blåsas ur sadeln :P

När vi kommit till ett stor fält så är det en landa med plåttak ca 50 meter ifrån oss. En stor det av plåttaket hade lossnat och stog och slog väldigt hårt i vinden och jag tänkte de där kommer Olle nog reagera på när vi kommer närmre men det Olle gör att vända huvudet lite och slå lite med öronen men traskar på i lugn skritt :D

Jag har Världens coolaste häst, jag vet jätte många hästar som skulle försöka fly faran!!

Uppdatering om Olles skada hoven är jätte bra men de kommer ta några månader innan hoven har vuxit ut och blivit "rak" igen.
Svullnaden i benet är snart borta också är bara lite på utsidan kvar där han är svullen. Har börjat satt igång han lite försiktigt vi är ute och skrittar runt 40 min och ibland lite trav om underlaget tillåter :D

På söndag så ska ja skritta bort Olle till ridhuset mitt mål är då att få han att känna sig trygg och lugn, jag har ingen aning om hur han kommer att reagera, jag ska ta med longerlina som om han är helt förbytt där inne så tänker jag longera han och jobba från marken tills ja ser att han är lugn och trygg :)

Eftersom jag har jobbat mycket från marken nu i vinter så har jag väldigt mycket fördel där.
Måste ju berätta att för nån vecka sen så tränade jag lite trickträning och jag skulle då bara testa en sak så jag böjer mig framåt och bugar och Olle gör precis samma sak :D förstå vad glad jag blev jag hade ett leende p läpparna resten av den veckan :D i vanliga fall brukar jag sitta på huk brevid Olle och ta handen mellan hans framben så att han förstår att han ska buga.

Uppdatering om ridhuset kommer ska försöka eventuellt ta lite bilder :)


/ Olle & Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0