Dressyrträning

Sådär nu har man kommit hem och hunnit ätit.

Idag va det dressyrträning på Sörby :-)

Jag red för Jannicke och hon berömde oss väldigt mycket och tyckte att vi kommit bra mycket längre än vad jag förklarat. Hon sa även att Olle har ett super fint steg och tror att vi kan komma riktigt långt :-)
Så nu har jag satt upp ett slutmål inom dressyren och det är att vi ska lära oss galoppombyten, galopp-piruetter piaff och passage. På träningen så gjorde vi även några passage steg så helt omöjligt är det inte :-)

Och jag har även kommit på hur jag ska göra helt för at få Olle sluta passa. Det gick så jäkla super bra så jag sitter och ler för mig själv fortfarande. Det som jag gjorde hemma hos Therese i september har verkligen visat resultat.
Så efter nyår så blir det garanterat ut på dressyrbanorna :-D Jag är sååååå glad :-D

Rosa moln kan man lungt säga att jag svävar på. Underbar Pojkvän går inte att hitta någon bättre, blir så glad så fort jag tänker på han eller ser han :-) Sen en underbar häst som jag mer och emr börja inse är ett riktigt guldkorn som jag kan göra precis vad jag vill med :-) Vill jag rida höga klasser i dressyr så kan jag det vill jag höppa höga klasser så kan jag göra det också. Inte många som har en så allsidig häst brukar ofta vara att de är lite bättre på någon av grenarna :-P

Så nästa fredag är det dressyrträning igen och sen på lördag är det tävling :-)
Lite läskigt att säga tävling hade nog trott att det skulle ta lite längre tid innan det va dags för tävlingsbanorna :-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0