Dressyr

Söndag: Idag blev det dressyr för hela slanten :-D Och jag är super nöjd. Det började inte jätte bra i stallet då jag dränkte min ena sko i vatten så jag fick rida i mina blommiga stövlar med sporrar :-P och sen spilde jag müsli i stöveln. Men ridningen gick toppen :-P

Vi tränade i stort sett bara trav att samla och öka och jag tränade på min sits och visa steg svävar vi fram. Det blir bara bättre och bättre. Absolut så finns det stunder som det går mindre bra då inget känns som det funkar MEN då tänker jag på vad Therese Carlsson sa på träningslägret och då funkar allt igen :-)

Samma sak vid hoppningen att han bara rusar iväg då är det bara komma ihåg och påminna sig om vad Carro Forslund har sagt och då funkar allt bra igen :-)

http://www.youtube.com/watch?v=vBWYaNs2lJ4&feature=related När jag ser den här videon blir jag väldigt inspirerad till att få Olle till samma nivå och det tror jag absolut kan gå. Med rätt träning så då går allt.....
Vi är inte långt ifrån det iaf :-)

Lite saker inplanerat:

November:
Grönkort kurs
Dressyrträning för Jannicke

Nu finns det säkert någon som undrar värför i hela jävla h*lvete jag har en dressyrtränare som är islandstränare MEN Jannicke är i grunden storhästtränare och har varit i flera år på strömsholm m.m och hon ser aldrig några hinder med träningen oavsett häst och ras så länge hästen inte är halt eller liknande. Det bor en stjärna i varje häst :-)

Hoppträning för Carro Forslund
Åka iväg till ridhuset några gånger för att träna själv.
Sen blir det massa skogsturer såklart:-)

December:
Dressyrträning för Jannicke
Hoppträning för Carro Forslund
Anmäla sig till 1 hopptävling
Ev. ta hem Olle på nyårsafton med rockarden och gå inne i stan som jag gjorde förra året.
Ha lite vila under nyår och i början av Januari för att smälta allt

Sen i slutet av Januari börja träningar igen.

Våren: Åka på flera tävlingar i hoppning och även starta i dressyr L:B1 programmet.
Skicka Olle på tillridning hos Therese Carlsson i dressyr + att när jag hämtar hem han så ska jag få en lektion.
Träna upp oss i både hoppning och dressyr.

Såhär ser framtiden ut lite för mig och Olle :-)








 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0