Frågor - Del 1

Här kommer lite frågor del 1 har inte orkat svara på alla och några är väldigt lika där svaret blir samma sak :-P 

Vad har du för sadel till Olle

Jag har just nu en Wintec 500 cair close contact hoppsadel. Jag kollar även på dressyrsadel då vi ska börja tävla i det nästa år.

Nu när det börjar bli lite kallt, har du något täcke på Olle?

När det är sol och uppehåll så har jag ett rött jätte tunt täcke på Olle. Vid regn och rusk så har jag ett regntäcke med flecefoder och andasfunktio.

Är Olle klippt?

Nej inte än, jag ska göra det så fort jag bara kan

Hur ser dina träningar ut nu in vinter?

Jag kommer fortsätta att träna i hoppning, och nästa gång jag har träning så kommer jag troligtvis vara på Skästa hos Louise Haaga.

Ska du fortsätta med dressyren?

Absolut så kommer jag fortsätta med dressyren J  Mitt mål är att starta L:B1 i januari nästa år.

Vad har du för träns?

Oj jag har väldigt många träns till Olle men dom som jag använder mest är ett svart hansbo träns med Pullar och sen strass-pannband.

Sen har jag ett brunt Glen Gordon med engelsk nosgrimma med snokrem.

Hur många täcke har du till Olle?

Oj, om man räknar med alla fleccetäcken så är det

1 svart vintertäcke med helhals (avtagbar)

1 grön-blått vintertäcke med hel hals (avtagbar)

1 grå-blå rutigt Bucas vintertäcke

1 blå-grön metaliskt vintertäcke

1 brunt thermo-mastervintertäcke

1 blå-gul rutigt stalltäcke

1 ljusblått lite tjockare stalltäcke (för de allra kallaste dagarna)

1 grå rutigt regntäcke

1 mörkgrått regntäcke

1 rött bucas skaltäcke

1 blå-grönt fleece täcke

1 blå-gult fleece täcke (sverigetäcke)

1 marinblått fleece täcke med vita stjärnor på

1 brun orange rutigt fleece täcke från Gold Medal

1 tjockt grön rött ylletäcke med hel hals

På vissa bilder så har Olle benskydd, vad har du för benskydd till han?

De paret som jag har när jag hoppar är ett par senskydd fram från Equi guard (tror de stavas så) och sen ett par strykkappor från samma märke bak.

Sen har jag även ett par svarta damsaker från Jacson och en likadan uppsättning fast i brunt från Jacson.

Vilken storlek på skor har Olle?

Han har ettor både fram och bak

Nu när du har stallat in Olle vad står han på?

I stallhyran så ingår halm, så jag har halm till Olle men har gjort en halmbädd. Mycket mjukare och skönare och ligga på och sen så slipper det bli så mycket när man mockar. Jag vet dock att när man släpper ut på bete igen så är det en hel del att mocka ur :-P

Hur tror du att din och Olles utveckling kommer att gå?

Om man ser tillbaka på vad vi har gjort och hur långt vi har kommit nu så tror jag att våran utveckling kommer att gå bra. Som det är just nu så klarar Olle och jag nästan L:B 1 programmet och vi är ungefär på L:B när det gäller hoppningen också J Och det bästa är att vi fortfarande har kapacitet kvar 

Vad är det högsta du har hoppat med din häst?

På Olle har jag hoppat som högst 1 meter, med tanke på att han är under utbildning, när man utbildar han så kan man tänka att det är en unghäst. Man måste ta allt steg för steg

Men på andra hästar så har jag hoppat runt 1,20 :-P

Tycker du att det är läskigt att hoppa högt

Nej jag tycker inte att det är läskigt för då skulle jag inte hålla på med det. Jag har alltid varit en galen person, men det gäller att vara lite smidig och ha kontroll på kroppen. Förut för nått år sedan så hoppade jag 1,10 barbacka, där gäller det ha kontroll på kroppen och balans. Men om de va så att jag visste att jag inte har jätte bra balans då hade jag inte gjort det

Har du en egen transport om ja vilken modell

Yes jag har en egen transport och det är en Star Trailer Ringo Star med stor sadelkammare där man får plats med 2 sadlar och allt annat som man behöver



Såhär ser min transport ut :-)

Nu har även min syster bestämt med vilken hingst hon vill betäcka med, så nu blir det till att hitta ett fint sto :-) UTAN bokhov då man inte får avla på hästar med bokhov då det är väldigt stor risk att även fölet får bokhov :-S







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0