Frågor

Det har kommit in massor med frågor så , så fort jag hinner så ska jag försöka svara på alla :-)

Fredag:
Idag blev det dressyr träning och Olle gick jätte bra, ibland blir han lite väl ivrig och vill iväg men det är det bara att gå tillbaka ett steg och börja om :-) Jag är iaf riktigt nöjd med han och nu han samla ihop sig och få en riktigt fin trav :-)

Nästa vecka så kommer vetrinären och ska raspa och vac. Olle. Jag hoppas verkligen att tandraspningen går bra och det känns bra att jag kommer vara med :-)

Lördag:
Idag så red jag först i paddocken och visade Olle sen fick Emma en tjej på 12 år rida Olle först i paddocken och sen så red hon ut med sin mamma på Durbin. Och självklart då så stöter de på en älg :-P Men de hade gått bra, sen hoppade jag upp på Durbin och sen red vi hoppstigen så Emma fick prova att hoppa han :-)


Söndag:
Hoppträning stog på schemat :-)
Idag blev det mycket lydnadsövningar med öpphöjda travbommar och sen 1 stort högt hinder på långsidorna :-)

travbommarna låg i mitten som jag skulle rida över sen åt vänster runt och sen hoppa hindret på den botre långsidan så man red i en åtta med travbommar i mitten :-) travbommarna är grymt bra för Olle just för att han måste lugna ner sig och sen llänger han steg och får en super fin trav :-) Kan ju helt klart säga att den traven han har då det är inte många ridtravare som har den ;-)
och sen avslutade vi med att galoppera på en volt och galoppa över en bom för att jag så småning om ska kunna reglera Olle när man kommer på ett hinder så han och jag är mer samspelta före över och efter hindret :-)
Det är ju en jäkla skilland med tanke på att innan jag köpte Olle så sköte jag Durbin som gått 130-140 hoppning i sina unga dar så med han behöver man vara styra så hoppar han. Med Olle där måste jag hela tiden vara med och hjälpa han att bedöma avståndet när man hoppar hinder som ligger på 1 meter vilket dom gjorde idag :-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0