Hoppträning Skästa

Nu äntligen kommer uppdatering.

Fredag: Idag så stog hoppträning på skästa på schemat kl. 10.00
Jag kom ut till stallet vid halv åtta ungefär. Jag kopplade på transporten och sen gick ja in i stallet. Då låg Olle ner och vilade :-) Har aldrig sett han göra det förut :-P
Så jag tänkte undrar om han kommer ligga kvar om jag går in till han eller om han kommer resa sig när jag öppnar boxdörren :-P
Jag öppnade dörren och han låg kvar och tittade på mig med lite sömning blick. Sen satte jag mig brevid han vid frambenen och klappade han och Olle tyckte det va helt okej :-)
Eftersom jag inte åt frukosten hemme så tog jag fram den medan jag satt vid Olle och han låg kvar där tills jag hade ätit min yoghurt och smörgås :-)
Underbar häst helt klart :-)
Sen mockade jag och gjorde iordning allt inför träningen. SEn tog jag på transportskydden och sen så traskade vi ut till transporten och Olle studdsar rätt in :-P
Så då var det bara att stänga och åka iväg :-)

Väl på skästa så lastade jag ut han själv och han va så duktig. Trodde innan att när han kommer ur transporten så kommer han hålla på och stissa och så men han va hur cool som helst och han höll inte på att tramsa när jag sadlade samtidigt som jag höll han i grimskafftet :-P
När jag va klar med allt så gick vi bort till öppningen och vi traskade in  utan några som helst protester. sen hoppade jag upp och började värma upp :-)
Fanns en del i ridhuset där det inte va några hinder så där red jag igenom L:B 1 programmet vilket gick jätte bra :-) Sen trodde jag att speglarna på kortsidan att han skulle reagera på dom men inte alls, vilket va väldigt skönt. Han brydde sig inte ens om de andra hästarna som va inne i ridhuset :-D
Sen kom Carro och vi pratade lite och sen börjdade hon bygga upp hinder :-) Vi hoppade studds med 3 hinder och det va verkligen super kul tyckte Olle när han fått in tekniken hur han skulle göra :-P
Sen hoppade vi bana och Olle skötte sig exemplariskt :-)
Sen va det 2 hinder som låg på 1.40 som han drogs mot och skulle hoppa så varje gång man kom på ena långsidan med dom hindrena så fick verkligen jobba och se till så att han inte drar sig mot dom. Tycker 1.40 är lite väl högt för mig och Olle just nu :-P

Men träningen i helhet är jag super nöjd med och ser redan fram emot nästa träning. Kommer inte bli på skästa då.

Lördag: Idag så red jag ut med Moa och Sweet Dreamgick hur bra som helst och Olle va lugn och fin som bara den. Moa berättade även att hon va och tittade på stallet som jag stog i förut :-P

Söndag: Idag så hade jag utsläppet och jag börjar bli sjuk så jag och hundarna och Olle tog en promenad till fots på morgon kvisten. Mysigt!

Imorgon så får vi se vad jag hittar på :-)

Ska klippa Olle någon dag i veckan också :-) Behövs verkligen eftersom han blir så jäkla svettig i ridhuset och när man jobbar han ordentligt i paddocken :-P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0