Sjuk

Idag har jag varit hemma och varit sjuk. Har daragit på mig en jäkla förkylning :-S
Så dagen har bestått av vila och åter vila. Lite jobbfix hem ifrån och jag stör mig på att jag inte kan komma åt jobbservern hem ifrån för då skulle allt vara betydligt lättare :-)
Sen va ja en snabbis och löste in min bankcheck :-P

Sen åkte jag och Sis till stallet :-) Jobbigt att göra allt där när man är sjuk :-S
Sen tränade jag lite i paddocken. Fortsatte med min teknikövning. Hade en bom på ca 10 cm uppställd på mitten av ridbanan och sen så red jag som i en åtta runt den. Hade en diskussion med Olle när han vägrade lyssna och bara stissade där jag tog tag i han och satte mig djupt ner i sadeln. Efter det så gick han klockrent!! Han passade inte eller började galoppera utan travade lungt och fint hela tiden och sökte sig neråt och där jag även kunde samla han i form i flera varv utan att bryta av :-) Det tar sig verkligen bara mer och mer :-) Snart bör man ju kunna rida dressyrprogrammet felfritt :-)
Galoppen gick även hur bra som helst idag. Bra driv i den utan att flumma iväg utan jobbade även där i form. Sen kunde jag bryta av galoppen och traven kom på engång :-)
Tidigare träningar så tycker jag att det alltid går bra både för att Olle lär sig och att vi prestrerar bra ihop men idag va nått över det vanliga :-) Orkade dock inte hålla på så länge eftersom jag är sjuk. Men frammåt går det verkligen för min älskade travare som jag ofta fått höra är en skit-häst MEEEN!!! Jag vet bättre och de som säger att det är en skit-häst har tyvärr ännu sämre hästar :-D För det vet jag!!! De andra vet ingenting om Olle :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0