Teknik

Idag så stog det teknikträning på schemat.
Med tanke på att Olle hade vila igår så började jag det hela med att värma upp i skogen med både trav och galopp, så¨att han fick springa av sig lite innan de va dags att börja jobba.

Vi busade i traven och ja mannade på han så ett tag så var det verkligen travar trav och jäklar va fort det går :-P Provade även att korta steget och då känner man hur hela hästen höjer sig och börjar jobba i form :-) Mäktigt!
Sen gjorde vi några galoppfattningar och Olle va duktig som vanligt gällande den saken :-)

Sen blev det dags för paddocken.

Hade 2 hinder ett på vardera långsida men bara ca 10 cm hög. Tanken med träningen idag va att kunna länga och korta Olle innan hindret. V
ldigt bra att kunna göra det sen när man hoppar betydligt högre.
I mitten så ställde jag 2 koner så mellan dom skulle jag rida och sen göra en åtta med hindrena.
Gick hur bra som helst. Jag gjorde det i trav flera gånger sen red jag ut på spåret och tog det i en följd och det är verkligen jätte bra träning för Olle :-) Sen bytte jag varv och även där så va han duktig, dock så märker jag att han har svårare för höger varv att hålla ihop sig utan att falla ut i volterna så där vi jag jobba extra mycket med ytter och tillslut så gick han jätte fint och traaven va super :-)
Sen tog vi det i galopp och då måste man ju bralla lite men med en bestämd hand så kunde han samla sig i galopp och vi gjorde samma övning. Vi gjorde inte lika många åttor i galoppen utan red på hela spåret så att det blev en stor volt.
Olle får iaf betyg 5 av 5 :-)

Hoppas han är lika duktig imorrn när vi ska till Skästa :-D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0