Torsdag 21 Oktober

Igår skulle jag egentligen ha klippt Olle med lite hjälp från M. Men M blev försenad och jag frös så vi struntade i det.

Så idag åkte jag ut till stallet runt halv 1 och tänkte va fan värför ska jag inte klara av att klippa en häst?
Har aldrig klippt en häst förut bara sett andra som gjort det.

Så våghalsig som jag är så stoppade jag i öronpropparna på Olle och tog på han en öronhuva.
Satte igång maskinen och skulle bara prova på halsen då får Olle panik och kastar sig bakåt och eftersom han då sitter fast får han panik över det och kastar sig frammåt :-P Så jag stängde av maskinen tryckte öronpropparna i lite längre och sen tänkte jag nu får det bära eller brista och började klippa bak istället. Då gick det hur bra som helst och innan så ritade jag ut en linje på vart jag skulle klippa för jag har en bit kvar på ryggen och sen ville ja ha ett hjärta på halsen.

Det gick iaf jätte bra och när jag klippte magen så sänkte han huvudet och va lugn :-)
Så nu är Olle klippt och har ett hjärta på rumpan och på halsen på vänstra sidan :-)
Och jag gjorde det helt själv :-)
Otroligt stolt över mig själv och Olle!!

Sen efteråt blev det en skogstur med Moa och Sweet och Olle va super duktig

Vi pratade även om att börja träna dressyr ihop så vi ska prata med dressyrtränaren som kommer imorrn till stallet :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0