1 År

Idag är det 1 år sen som jag blev ägare på Olle :-)
Det har han och jag firat med massa morötter och en miniralsaltsten :-)




De här är en av de första dagarna med mig som ägare, när fotot togs så stog vi i Dingtuna.
Och om man nu skulle stapla upp alla saker jag lärt Olle och alla motgångar vi haft med skador.
skadorna i sig har bara varit en skada där han gjorde illa sig när han kom lös från hagen en vinterdag för att det inte va el på tråden.
Sen har det kommit lite små komplikationer på det men nu är allt helt bra och idag satsar vi för att börja tävla i hoppning och dressyr. Om det går riktigt bra kanske man borde prova på fälttävlan.
Vi har ju en liten hoppstig i det stallet jag står i nu, och på dom hindrerna har han otrolig framåtbjudning och verkar tycka att det är kul :-)



Såhär såg såret ut efter att han kommit lös från hagen. Där det är blodigt så är det en ficka ner och sen där ifrån kan man böja en stor bit hov bakåt mot ballen :-S
Va inte trevligt att lägga på antibiotika salva på det där och lägga tryckbandage.
Och skadan hur den är idag så har hoven vuxit ut så "skadan" är just för tillfället där sömen ska sitta när man skor så Olle har haft tappsko just för att sömen inte sitter ordentlgit eftersom det inte finns någon hov att slå i :-S Men förra veckan så blev Olle skodd så nu hoppas jag att det inte kommer vara några mer problem pga skadan, men tappsko kan han ju få iaf men då blir jag inte lika irriterad eftersom jag tyckte den här skadan va otroligt onödig, med tanke på att den hade gått att undvika om man hade haft ett ordentligt elagregat och haft el på hagen :-P



Den här bilden är ifrån November/december och då hade vi varit på 2 stycken dressyrträning för Carro Forslund.
Vi jobbade mycket på att öka och minska volter så att Olle skulle få mer balans och bli starkare för att sen kunna göra mer avancerade övningar.


Här är bilden som fanns i annonsen när jag letade häst :-)
Kolla in svansföringen när han hoppar :-)
Han gör fortfarande likadant, kan tänka mig att när man börjar hoppa högre att det kommer snärta till av svansen :-P



Här har vi Olle från sommaren 2010.
Min syster lös-longerar han och se så busig han ser ut :-)


Om ni tittar på bilden i mitten där det står Orlando Magic.
Där galopperar han utan ryttare och tyglar, men ändå går han i form i galoppen och är på en volt runt min syster i Galopp. Hästen är något mer än det vanliga  :-)



Och här är vi idag. Vi jobbar på i både dressyr och Hoppning och mitt mål fram till sista december det är att starta Olle i dressyr L:B1 programmet och sen starta han i någon hopptävling.
Men först innan det så ska vi hoppa en hel bana, och Olle ska på Bootcamp och finlira dressyren hos Therese Carlsson.
Olle ska även klippas de närmaste dagarna eftersom han blir så svettig när man tränar och sen nu under hösten så kommer vi rida en hel del i ridhus :-)

Nu har ni fått en uppdatering genom året som gått och både jag och Olle har det super kul ihop.

Glömde nästan det viktigaste jag har lärt han att vinka och buga :-)



Kommentarer
Postat av: The one and only best coffe hämtare

Grattis till er båda! Pussa honom i efterskott från mig när du åker ut till honom nästa gång!! :P /S

2010-09-29 @ 10:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0