Bestämt mig

I lördags så va jag och tittade på ett svart varmblodssto.
Jag provred och allt gick hur bra som helst väldigt snäll och lydig och trevlig på alla sätt och vis. Väldigt lik Olle för 1 år sedan. MEN Det är mycket jobb att göra och få henne att lugna ner sig en aning och det som jag reagerade på de va att hon va såå otroligt "tajt" mellan frambenen ägaren sa att när hon va ut i skogen och busade så va man tvungen att ha skydd på knäna för att annars så slog hon i. I övrigt så va hon väldigt skev men mycket beror nog på muskler. Men jag bestämde mig tidigare idag att inte köpa henne utan fokusera helt på Olle nu under vintern så att jag får allt klart med han, inte jätte mycket kvar till han är klar för att tävla.
Dressyren så ska jag jobba på att sitta ner i arbetstraven och även där jobba med att få Olle lugnare och mer fokuserad. Just att han inte är fokuserad till 100 % beror mest på mig som har lite väl bråttom bara jag kan sansa mig så kommer Olle också kunna göra det. Eftersom jag tränat mycket på det så blir det bara bättre och bättre :) 

Idag var det hoppträning igen och jäklar va kul det va :-D
Först värmde jag upp innan Carro kommit i skogen där jagtravade och galopperade. Ja kunde galoppera hemmåt sakta av till trav och sen till skritt jätte bra och sen rida resten av biten på långa tyglar i ett lungt tempo. sen red jag in i paddocken och gjorde lite volter i alla gångarter, lite serpentiner då va olle jätte fin och lugna och lyssnade hela tiden på vad jag ville och gjorde riktigt fina galoppfattningar och i traven så studdsade han inte en ända gång eller passade utan traven kom på en gång :-) *TUMMEN UPP sen när Carro kom så pratade jag lite med henne och sen började hon ta fram bommar och då försvann allt, Olle blev nästan tokig och taktade blåste upp sig lyssnade på bara hälften av de jag bad han om, han studsade in i galoppen och ökade stegen i traven rejält :-P
Och med tanke på att Carro gick fram och tillbaka i paddoxken så valde jag då att ta allt i skritt skulle ju vara lagom pinsamt om man red in i sin tränare eller liknande :-P med tanke på att svängradien på Olle inte existerade. När allt va klart så började vi med ett rätuppstående hinder som stog innan en vatten pöl så då gick det inte att hoppa men skam den som ger sig. På samma hinder igen rama in och va beredd med spöt och då gick det Hur bra som helst :-) efter ett tag så tränade vi på en 2 kombination där jag skulle börja med att rida genom 2 koner sen över ett kryss och sen en oxer och sen genom ett par koner till och sen där efter välja varv och hoppa ett rätuppstående på långsidorna. Olle va riktigt duktig och svettig och va som vanligt super nöjd med sig själv :-D
Efter träningen så badade jag Olle så nu får han ha täcke på sig ute i hagen oavsett väder, jag har nämligen ett jätte bra Bucastäcke som bara är ett "skal" alltså inget foder i som inte blir varmt om det är sol så de får han ha vid uppehåll och sen har jag ett annat med flecefoder som Olle ska ha när det är regn :-)

Nu sk jag ta och dejta kudden tillsammans med min pojkvän.

Natti Natti så hörs vi imorrn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0