Dressyr o massage

Idag tänkte jag från början att jag skulle rida ut en längre sväng men när ajg såg att de va ny harvat på banan så kunde jag inte låta bli att rida dressyr där :-)

Red igenom L:B1 programmet först hela i skritt och sen red jag det igen och då skrittade jag vissa delar och travade några delar där det egentligen ska vara galopp. Olle va riktigt fin och i traven så fick han trava på lite längre tyglar men jag hade fortfarande kontakt med han. När han gick som bäst då saktade jag av. Tränade sen på att rida ut i hörnen och serpentinbågar i skritt. Det som jag och Therese gick igenom i helgen det har verkligen jätt resultat. Och jag känner både hur jag och Olle är mer avslapnade och samspelta med varandra så det går verkligen åt rätt håll just nu :-)

Igår blev det markarbete/hoppning och även där så går det skit bra. Så nu jäklar laddar vi för baståsen den 25 september :-)

Kollar även på lite dressyrsadlar, inser att jag verkligen måste ha en för jäklar va svårt de är att få rätt stöd i hoppsadeln när man rider dressyr :-P

Har en liten affärs idé som jag ska börja med men först så ska ja införskaffa några saker. bilder kommer ut här senare och när jag laddat klart min systemkamera :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0