Dressyr

Igår så blev det lite dressyr och lite hoppning :-)

Man märker mer och det blir bättre och bättre för varje gång man rider Olle att han börjar få en riktigt fin trav där han sänker ner baken och börjar jobba.

Jag brukar börja trava på en lite längre tygel och sen korta upp han några steg och sen släppe ner igen, och Olle han jobbar på och söker sig ner i form :-) 

Tanken va att även skaffa en till häst och den jag tänkt köpa blev det inget av med, men jag fortsätter att leta :-)
Vill ha något lite mindre typ D-ponny eller liten stor häst runt 150-155.

På söndag är det hoppträning igen ska bli super kul :-) 
Tror Olle också tycker det, men ska inte ha bootsen på han då, för han stör sig på dom och fokuserar inte.

Kollar även på lite dressyr sadlar så vi får se om jag hittar nån som jag vill ha :-) 

Nu ska jag fortsätta jobba :-P Jippieee :-P 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0