Träning

Då va man hemma från stallet igen. har ju varit hemma några timmar nu men iaf :-)

Idag på träningen så gjorde vi massa olika övningar och alla va verkligen super bra för mig och Olle :-)
vi hoppade ett kryss på en stor volt där jag verkligen måste hjälpa han att balansera upp han och visa vägen, super bra för mig då jag gärna skär av vägarna lite här och var fråga mig inte varför jag stressar :-P men tillslut så blev det bra :-)

Sen en annan övning som va super bra för Olle va cavalettibommar som va upphöjda i ena sidan bara, han trodde att det va ett hinder så han laddade från tårna för att komma över så det ska jag fortsätta att träna på nu till nästa gång.
Och en annan övning som vi gjorde va en oxer på ca 70 cm har inte nån koll där. Mot de hindret så skulle jag trava i lungt tempo och sen hoppa hindret och Olle va så jäkla duktig så man blir så otroligt glad :-D
och som avslutning rida på en stor åtta i lugn trav nyttigt för både mig och Olle.
Så dagens träning får 8 hästskor av 10 möjliga.
Jag skulle ha varit mer fokuserad hela tiden och inte stressat och Olle va ltie väl stissig och trippig innan vi kom igång och började utnyttja energin på ett bra sätt :-P

imorrn blir det en skrittur och på tisdag och onsdag så har Malin & Klara Olle sen på torsdag så tänkte jag träna i paddocken igen med travbommar och göra iordning allt inför våran lilla tripp till Nyköping. 
På torsdag ska jag även putsa all utrustning också och göra klart allt så jag slipper tänka på det på fredag :-) 


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0