110809

Tiden bara springer iväg och det va nu 2 veckor sen jag skrev här :-S

Nu har vi iag skott Olle med Flappsulor som gör att det sviktar mer i steget och ökar blodcirkulationen i kota o hovled. Vi har även blistrat med jodlinement på kota och hovled i tre dagar och efter första dagen va han gallig men efter tredje dagen så va han ren och fin och trampade på bra i skritten tycker att han har tagit korta steg och nästan smygit fram men nu går han som han ska :-)

När jag tog in han här om dagen va han längst bort i sommarhagen så jag ropade och visslade och då komer han galopperandes mot mig och saktar in nån menter innan han va brevid mig :-) Underbara häst!!!!

Så den här veckan så ska han sättas igång igen så på onsdag blir det tömkörning i ca 10-15 min i skritt bara sen efter ett tag så kommer jag öka på tiden och även börja lite smått att trava och sen förhoppningsvis sitta upp :-) tar man det bara lungt och har lite sunt förnuft så kommer det bli bra :-) han ska även böjas igenom när han är ordentligt igång satt igen :-)

Han kommer även gå ute på sommarbete hela september ut också fast i en annan hage där betet är orört. Får dock hålla lite koll på hullet och hovarna så han inte får fång, har varit ett riktigt fång år med otroligt många hästar som har insjuknat under sommaren både tidigt och lite senare av sommaren. Om det skulle bli dåligt väder så får man täcka han ev under natten om det blir alldeles för kallt och blåsigt.

Uppdatering följer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0